Spelinspektionen lanserar ny kampanj som ska lyfta riskerna med nätcasinon och visa varför spelbolag med svensk licens är ett säkrare alternativ. Kampanjen som består av 3 kortfilmer kommer visas på sociala medier.
I förra veckan startade Spelinspektionen en bred rikstäckande kampanj med temat Spel behöver regler. Kampanjen som består av 3 korta filmer ska lyfta riskerna med spel, men genom att välja en aktör med svensk licens kan du göra spelandet säkrare.
Det är den välkända programledaren Anders Lundin som kommer förmedla budskapet och förhoppningen är att få svenska spelare att inse problematiken med att spela hos bolag utan svensk licens.
Kampanjen består av tre filmer som kommer visas i sociala medier. På ett humoristiskt sätt vill man visa på typiska situationer som kan uppstå när vi spelar sällskapsspel. I filmerna nämner man att Spelinspektionen inte kräver någon licens för sällskapsspel och att fuska i dessa är inte farligt, men vid spel om pengar är det viktigt att följa reglerna.
I filmen lyfter man även flera fördelar med att spela hos ett spelbolag med svensk licens, kontra ett som inte har det.