tab
null

Betsson förlänger och utökar samarbetet med SHL

Publicerades: tor 12 sep 2019

Snart är det dags för SHL, den 14 september startar en spännande period för alla Hockeyfans och det är spelbolaget Betsson som presenteras som SHL:s exklusiva partner inom odds samt som fortsatt huvudsponsor.

Under förra året blev bolaget huvudsponsor till SHL (Svenska Hockeyligan) och nu väljer Betsson att teckna ett nytt storavtal på tre år, med SHL. Samarbetet är ett led i den fortsatta satsningen på Svensk idrott och Svensk hockey.

Betsson som har rötter från 1963 är ett av Nordens ledande spelbolag. Har denna gång valt att satsa på att utveckla samarbetet och fördjupa engagemanget med SHL och deras anlutna klubbar. Förutom exponering av betssons varumärke och ekonomiskt stöd till de 14 klubbarna ingår även ett gemensamt mål att stärka upplevelsen av Hockey. Detta betyder att samtidigt som SHL gör reklam för Betsson på sina events, så kan Betsson göra reklam för SHL via sina kanaler. 

Michael Marchal VD för SHL kommenterar följande:

– För oss kändes det givet att samarbeta med Betsson igen. De är en partner med en enormt stor hängivenhet för SHL vilket visade sig förra året t ex genom att vi fick till otroligt uppskattade webbserier som ”Fimpens Resa, SHL-biblar och för att inte nämna #Målcirkeln som gav pengar till föreningar även utanför hockeyn. Så vi ser fram emot fler bra gemensamma initiativ som kan glädja vår publik och öka intresset för SHL för ny publik.

Betsson kommer att garantera bäst RTP (genomsnittlig återbetalning) på SHL-spel under säsongen, men även aktivt arbeta med att skapa mervärde för alla som älskar hockey samt skapa affärsmöjligheter för sina partners.

– Vi är så otroligt stolta över att kunna stötta SHL och klubbarna, och nu förstärka det goda samarbetet vi haft genom åren. Vi kommer fortsätta vara den mest engagerande och säkerligen den mest hockey-nördiga partnern fortsättningsvis. Det betyder kort och gott att både ha bäst utbud på SHL, men också förstärka bevakningen av ligan med spännande och unikt innehåll, säger Jesper Svensson VD Betsson Group.